Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(21)
Forma i typ
Książki
(21)
Poradniki i przewodniki
(7)
Publikacje dydaktyczne
(2)
Publikacje naukowe
(2)
Literatura faktu, eseje, publicystyka
(1)
Publikacje fachowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(19)
nieokreślona
(2)
Placówka
Wypożyczalnia Główna
(5)
Czytelnia Główna
(13)
Oddział dla Dzieci
(3)
Autor
Okuniewski Juliusz
(6)
Grandin Temple (1947- )
(4)
Gray Carol (1952- )
(4)
Pałynyczko-Ćwiklińska Agnieszka
(3)
Kranowitz Carol Stock
(2)
Andrews June (1955- )
(1)
Attwood Tony (1952- )
(1)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Baker Jed E
(1)
Bieleninik Łucja
(1)
Bobkowicz-Lewartowska Lucyna
(1)
Elsässer Urban
(1)
Konieczny Tadeusz
(1)
Kotowska Adrianna
(1)
Maas Violet F
(1)
Masłowska Katarzyna
(1)
Melillo Robert
(1)
Miller Lucy J
(1)
Newman Joye
(1)
Niesłuchowski Wiesław
(1)
Orlikowska Aleksandra
(1)
Panknin Harald
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stock Kranowitz Carol
(1)
Szabuniewicz Stanisław
(1)
Szatkowska Dorota
(1)
Timmins Siobhan
(1)
Wojdak-Piątkowska Magdalena
(1)
Zajączkowski Ryszard (1961- )
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(3)
2010 - 2019
(18)
Okres powstania dzieła
2001-
(12)
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
Kraj wydania
Polska
(21)
Język
polski
(20)
Odbiorca
Rodzice
(7)
Nauczyciele
(3)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
9-13 lat
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko autystyczne
(1)
Lekarze
(1)
Psychoterapeuci
(1)
Terapeuci
(1)
Terapeuci zajęciowi
(1)
Temat
Dziecko autystyczne
(6)
Autyzm
(4)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(4)
Dziecko z zespołem Aspergera
(3)
Osoby z autyzmem
(3)
Agresywność
(2)
Dziecko niepełnosprawne umysłowo
(2)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(2)
Integracja percepcyjno-motoryczna
(2)
Integracja sensoryczna
(2)
Leczenie
(2)
Praca
(2)
Terapia narracyjna
(2)
Uczenie się
(2)
Wychowanie
(2)
Zaburzenia autystyczne
(2)
Autodestruktywność
(1)
COVID-19
(1)
Chorzy przewlekle
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko
(1)
Dziecko głuche
(1)
Gimnastyka lecznicza
(1)
Gniew
(1)
Grandin, Temple (1947- )
(1)
Gry i zabawy ruchowe
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Kręgosłup
(1)
Macierzyństwo
(1)
Menedżerowie
(1)
Metoda projektów
(1)
Metody nauczania
(1)
Mowa
(1)
Myślenie twórcze
(1)
Nastolatki
(1)
Nauczanie
(1)
Niedorozwój umysłowy
(1)
Opieka długoterminowa
(1)
Osoby z zespołem Aspergera
(1)
Otępienie
(1)
Pomoce dydaktyczne
(1)
Profilaktyka zdrowotna
(1)
Programowanie neurolingwistyczne
(1)
Psychoterapia
(1)
Ruchy
(1)
Samokontrola
(1)
Samookaleczenie
(1)
Stres
(1)
Terapia sensoryczna
(1)
Wczesna interwencja
(1)
Wcześniak
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zespół nadruchliwości z deficytem uwagi
(1)
Temat: czas
1901-2000
(1)
1945-1989
(1)
1989-2000
(1)
2001-
(1)
Gatunek
Poradnik
(8)
Poradniki
(2)
Antologia
(1)
Materiały pomocnicze
(1)
Narracje osobiste [Typ Publikacji]
(1)
Opracowanie
(1)
Praca zbiorowa
(1)
Publicystyka
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(7)
Psychologia
(6)
Medycyna i zdrowie
(5)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(2)
21 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Niezwykle praktyczna publikacja poświęcona zagadnieniu demencji: diagnozie i funkcjonowaniu osób dotkniętych tym stanem. Choć słowo „demencja” jest używane do określenia wielu sygnałów ostrzegawczych pojawiających się wtedy, gdy mózg przestaje poprawnie funkcjonować, to demencję stwierdza się tylko wówczas, gdy objawy te się nasilają, a z czasem powodują stałą degradację. Wiedza na temat tej choroby ułatwi Czytelnikowi zadbanie o siebie lub członka rodziny. W książce znajdziemy rady dotyczące organizacji czasu i przestrzeni, terapii, diety, szpitalnej i domowej opieki medycznej oraz leczenia farmakologicznego.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61/406 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka Koniec wybuchów złości zawiera opisy technik wypracowanych w ciągu wielu lat badań nad motywacją i zachowaniem dzieci. Jej autor, dr Jed Baker, wyposaża rodziców i opiekunów w narzędzia, dzięki którym: zaakceptują i docenią swoje dzieci, aby stworzyć z nimi dobrą relację; dowiedzą się, jak uspokajać podopiecznych i nie załamywać rąk, gdy ich zachowanie wymyka się spod kontroli; nauczą się tworzyć plany zapobiegawcze dla powtarzających się problemów, aby można było nie dopuścić do kolejnych wybuchów złości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/192 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Monografia podejmuje [...] aktualny temat i bardzo ważne problemy badawcze, dostarcza wielu nowych treści, udostępniając dane z literatury światowej oraz wnosząc nową wiedzę. [...] Zilustrowanie problemu spostrzegania przez matki dzieci urodzonych przedwcześnie przypadkami kazuistycznymi czyni [niniejszą] pozycję niezwykle interesującą nie tylko dla [...] lekarzy różnych specjalności, pielęgniarek, położnych, psychologów, rehabilitantów, fizjoterapeutów, ale także dla studentów medycyny, psychologii, pedagogiki specjalnej, rehabilitacji, fizjoterapii oraz samych zainteresowanych: wcześniaków i ich rodziców.Z recenzji prof. zw. dr hab. Marty Bogdanowicz Badania [...] podjęte przez dr Łucję Bieleninik miały charakter badań longitudinalnych, które są najtrudniejszym rodzajem eksploracji empirycznej w psychologii. Autorka mimo młodego wieku jest dojrzałym naukowcem, z dużą wnikliwością psychologiczną bada problemy ważne dla celu pracy, jaki sformułowała. Zwrócenie uwagi na stereotyp wcześniactwa, a więc na rolę, jaką w rozwoju dziecka odgrywa nastawienie jego rodziców do niego [...], ich sposób [...] opisywania go, zauważania jego mocnych i słabych stron [...] uważam za jeden z [...] walorów tej pracy. Publikacja ta jest cennym wkładem w dziedzinę psychologii prokreacji, klinicznej, rehabilitacji, jak również psychomedycyny pre- i perinatalnej. (http://www.taniaksiazka.pl/dzieci-urodzone-przedwczesnie-w-percepcji-matek-lucja-bieleninik-p-427925.html)
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/180 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Terapia, Diagnoza, Zaburzenia)
Książka ma na celu zaprezentowanie wyników najnowszych badań nad niepełnosprawnością intelektualną oraz dostarczenie wielu praktycznych wskazówek, które mogłyby być przydatne dla psychologów, pedagogów i rodziców, przyczyniając się do polepszenia jakości życia osób niepełnosprawnych intelektualnie. Z Przedmowy
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/193 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Tytuł oryginału: The way I see it : a personal look at autism & Asperger's.
Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka – opowiada o trudnościach związanych z tym zaburzeniem oraz radzi, jak im sprostać. Opisuje najważniejsze zagadnienia na różnych etapach życia: od wczesnej interwencji terapeutycznej po problemy dorosłych osób z autyzmem. Podpowiada też rodzicom, jak wspierać dziecko, aby mogło wykorzystać swój potencjał. Któż lepiej niż Temple Grandin mógłby przedstawić nam osobiste spojrzenie na autyzm i zespół Aspergera?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Psychologia Biznesu)
Prezentowana tu tematyka oparta jest na założeniu, iż realizacja celów biznesowych i ekonomiczna wartość organizacji zależy w dużej mierze od czynnika ludzkiego, i to nie tylko samych pracowników, ale również pracodawców. Autorzy poszczególnych artykułów przekonują, jak ważne jest przeciwdziałanie negatywnym skutkom stresu i że nie powinno ono być jedynie domeną lekarzy i psychologów. Coraz ważniejszą rolę w tym obszarze powinny odgrywać piony zarządzania zasobami ludzkimi, badając i rozpatrując wpływ polityki HR na poziom zdrowia i efektywnego zachowania się pracownika.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/149 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Na okł.: Nowy przekład.
"Uczenie się przez zmysły" to książka adresowana zarówno do terapeutów, jak i rodziców. W przystępny sposób opisuje wpływ układów zmysłów na funkcjonowanie układu nerwowego. Wzajemne powiązania tych systemów determinują wzrost i rozwój, zdolność uczenia się nie tylko przedmiotów szkolnych, ale i codziennych umiejętności, a także relacje społeczne oraz równowagę między ciałem i umysłem.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/179 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zaburzenia przetwarzania sensorycznego (sensory processing disorder - SPD) zmieniają sposób, w jaki dana osoba odbiera wrażenia smakowe, dotykowe, wzrokowe, ruchowe i związane ze świadomością własnego ciała. SPD sprawia, że codzienne czynności stają się wyzwaniem, i może skutkować problemami emocjonalnymi i społecznymi oraz trudnościami w nauce. Autorka dzieli się z czytelnikami rozległą wiedzą, nabytą dzięki wieloletniej pracy, i w przystępny sposób opowiada o objawach SPD, jego typach, diagnozie i terapii. W książce można też znaleźć rady dla całej rodziny dziecka o niezgranych zmysłach.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/183 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Neurolingwistyczne programowanie może wpłynąć pozytywnie na efektywność terapii logopedycznej i profesjonalizm logopedów. Autorzy książki Harald Panknin (coach i logopeda) oraz Urban Elsässer (psycholog, psychoterapeuta, muzykoterapeuta, logopeda) przedstawiają proste narzędzia NLP pomocne w codziennej pracy z pacjentem, ilustrując ich stosowanie opisami przypadków.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/201 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Książka ta powinna znajdować się w każdym domu, bo dzięki regularnemu wykonywaniu ćwiczeń w niej zawartych można wyeliminować ryzyko bólów kręgosłupa. Na początku autorzy omawiają zasady wykonywania ćwiczeń, wskazują, kiedy nie należy samodzielnie podejmować decyzji o rozpoczęciu takiej formy leczenia. W przystępny sposób wyjaśniają najważniejsze pojęcia, jak stabilizacja, centralizacja bólu, peryferalizacja bólu.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Zebrane w niniejszym tomie rozprawy dotyczą kilku problemów dydaktyki specjalnej najbardziej aktualnych i ważnych w tej dziedzinie wiedzy. Rozprawy te są próbą odpowiedzi na pytania nurtujące studentów, pedagogów specjalnych i terapeutów na co dzień pracujących z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Oto niektóre z poruszanych w publikacji zagadnień: Jaki jest związek dydaktyki ogólnej z dydaktyką specjalną? Czym charakteryzuje się dorobek dydaktyki specjalnej? Jakie są możliwości i sposoby wdrażania nowych metod kształcenia? Jaki jest charakter i jakie są przyczyny zmian zachodzących w dydaktyce specjalnej?
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37/230 (2 egz.)
Książka
W koszyku
Zachowania autoagresywne występują u prawie połowy osób z autyzmem i stanowią jeden z najbardziej wyniszczających problemów, a zarazem najtrudniejszych do wyeliminowania. Autoagresja może przejawiać się w różnych formach – dana osoba może na przykład uderzać głową, gryźć się w ręce, ciągnąć się za włosy lub nadmiernie się drapać. Medyczne i behawioralne badania nad zachowaniami autoagresywnymi są prowadzone od ponad pięćdziesięciu lat, jednak wciąż wielu specjalistów i rodziców nie zna szerokiego spektrum przyczyn tych zachowań ani dostępnych możliwości terapii. Autorzy niniejszego tomu – wybitni badacze i praktycy – przedstawiają kompletną analizę zachowań autoagresywnych przejawianych przez osoby z zaburzeniami ze spektrum autyzmu lub powiązanymi zaburzeniami rozwoju, a także prezentują różnorodne metody terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/187 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/221 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji Temple Grandin – wysoko funkcjonująca osoba z autyzmem, doktor zoologii i znana na całym świecie działaczka na rzecz dobrostanu zwierząt – opowiada o swoim dzieciństwie i problemach związanych z dorastaniem z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania Czytelnikowi rad dotyczących wychowywania dziecka z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie myślenia osób ze spektrum oraz na problemach sensorycznych. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Starsze dziecko z autyzmem / Temple Grandin ; przekład Juliusz Okuniewski. - Wydanie II. - Gdańsk : Harmonia Universalis - Grupa Wydawnicza Harmonia, 2022. - 76, [4] strony : ilustracje, fotografie ; 24 cm.
Autorka opowiada o swoich doświadczeniach szkolnych, okresie dojrzewania i pierwszych krokach na rynku pracy z perspektywy osoby z zaburzeniami z ASD. Doświadczenia własne autorki stanowią pretekst do przekazania czytelnikowi rad dotyczących kierowania karierą adolescenta z autyzmem. W książce skupiono się na sposobie funkcjonowania poznawczo-społecznego osób ze spektrum. Grandin używa prostego języka, a jej narracja nie przytłacza nadmiarem faktów naukowych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Brak informacji o dostępności: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Liczba przypadków zaburzeń ze spektrum autyzmu (ASD) rośnie w zastraszającym tempie, którego nie można tłuma­czyć większą wykrywalnością czy dokładniejszymi kryteriami diagnostycznymi. Co roku rodzi się więcej dzieci z autyzmem. Zdaniem autora niniejszej publikacji – doktora Roberta Melillo – ASD jest efektem zespołu czynnościowe­go rozłączenia (ang. functional disconnection syndrome – FDS), czyli braku równowagi mózgu. FDS to według dok­tora Melillo stan nie tylko odwracalny, ale także taki, któ­remu można zapobiec. Niniejsza publikacja to program prekoncepcji, czyli środków zaradczych, które należy przedsięwziąć, by zminimalizować bądź też nawet całkowicie wykluczyć ryzyko wystąpienia ASD u niepoczętego lub nienarodzonego dziecka. Jeszcze nigdy stan zdrowia przyszłych rodziców nie był tak ważny jak teraz – w czasach epidemii autyzmu. Doktor Robert Melillo prowadzi praktykę lekarską od ponad 25 lat i jest jednym z najbardziej uznanych światowych autorytetów w dziedzinie dziecięcych zaburzeń neurologicznych. Specjalizuje się w zaburzeniach ze spektrum autyzmu, zaburzeniu koncentracji uwagi (ADD) i ADHD, dysleksji, zespole Aspergera, zespole Tourette’a, zaburzeniu afektywnym dwubiegunowym oraz innych trudnościach związanych z uwagą, zachowaniem lub uczeniem się.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Wypożyczalnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Czytelnia Główna
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 159.9/223 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Historyjki społeczne są uznawane za jedną z najskuteczniejszych metod nauczania dzieci z autyzmem zagadnień dotyczących funkcjonowania społecznego. Doktor Siobhan Timmins w swoich historyjkach społecznych — opracowanych dla jej syna i innych młodszych dzieci — opisuje tę problematykę przystępnie i błyskotliwie, ukazując ją z perspektywy dziecięcej. Od nauki podstawowych umiejętności społecznych, takich jak słuchanie, cierpliwe oczekiwanie i dzielenie się, aż po radzenie sobie z lękami, książka ta wskazuje, w jaki sposób stworzyć spójny zestaw historyjek, które dziecko zrozumie i do których będzie mogło się odnosić w miarę dorastania.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. I/N-34D (1 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Nowe historyjki społeczne / Carol Gray ; przekł. Juliusz Okuniewski. - Wydanie 3, dodruk. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia Universalis, 2019. - 317 stron : ilustracje kolorowe ; 30 cm + 1 dysk optyczny (CD-ROM).
Na okł.: Ponad 150 historyjek, które uczą umiejętności społecznych dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i ich rówieśników.
W środku książki znajdziesz pogrupowane tematycznie historyjki z następujących działów: Historyjki uczą Zmiana Błędy Ja i moje uczucia Święta i prezenty Umiejętności interpersonalne i przyjaźń Dręczenie Zrozumieć dorosłych Dom i otoczenie Szkoła Planeta Ziemia Metoda opracowana przez Carol Gray, choć prosta, okazuje się zaskakująco skuteczna w usprawnianiu funkcjonowania społecznego osób ze spektrum autyzmu. [Z okł.]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Oddział dla Dzieci
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. PODRĘCZNY (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej